ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان «زنگ سپاس معلم» در مشهد نواخته شد | استاندار خراسان رضوی: مسیر انقلاب در حال طی شدن است + فیلم رکوردی تازه برای مشهد ثبت شد اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در مشهد برگزار شد + فیلم برپایی خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد کریمدادی: چشم انداز ۲۵ ساله در مدیریت آب مشهدمقدس ترسیم شده است فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه‌های سطحی فاصله بگیریم
سرخط خبرها

 هوای کلانشهر مشهد دوباره آلوده شد (۸ آذرماه ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۳۷۲۰۹
  • ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۷
 هوای کلانشهر مشهد دوباره آلوده شد (۸ آذرماه ۱۴۰۱)
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت:کیفیت هوای کلانشهر مشهد امروز هشتم آذرماه ۱۴۰۱ با افزایش دوباره آلاینده‌ها پس از یک روز سلامت بار دیگر در وضعیت هشدار آلودگی قرار گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی اله‌پور افزود: اگرچه میانگین شاخص کیفیت هوای مشهد (۲۴ ساعت گذشته) نشانگر هوای سالم با عدد ۸۳ است، اما شاخص کنونی هوای این کلانشهر (یک تا ۳ ساعت گذشته) با عدد ۱۲۳ نشان از ناسالم بودن و وضعیت هشدار هوا دارد.

وی با بیان این که هم اکنون کیفیت هوا در مناطق شهید مفتح، شهید کریمی، خاقانی، پایانه امام رضا (ع)، خیام شمالی و چمن در شرایط ناسالم وآلوده برای افراد حساس است ادامه داد: کیفیت هوا در مناطق امامیه، صدف و ماشین ابزار در شرایط پاک و هوای سایر ۱۴ منطقه دارای ایستگاه سنجش کیفیت هوا در شرایط سالم است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمد‌های غیر ضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای. کیو. آی به معنای وضعیت پاک و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای. کیو. آی نشانگر وضعیت سالم است.

همچنین قرار گرفتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای. کیو. آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای. کیو. آی به معنای آلودگی هوا برای همه سنین محسوب می‌شود.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۲۰۱ تا ۳۰۰ ای. کیو. آی نیز نشانگر وضعیت اضطراری و بالاتر از عدد ۳۰۰ هم نمایانگر وضعیت بحرانی آلودگی هواست.

افزون بر یک میلیون دستگاه خودرو روزانه در کلانشهر ۳.۵ میلیون نفری مشهد رفت و آمد می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->